16 Ocak 2015 Cuma

EKMEK YEMEKTEN KORKMAYIN!








Bir diyetisyen olarak yaşam tarzıma, yediklerime ve uyku düzenime mümkün olduğunca dikkat etmeye çalışıyorum.Danışanlarıma uygulanılabilir ve hayatlarını kolaylaştıracak önerilerde bulunuyorum. Eğer özel bir sağlık sorunları yoksa listelerinde bir yiyeceği yasaklamıyorum. Ancak son zamanlarda gözlemlediğim ben bu kadar bonkörken danışanların kendilerine yasaklar koyması. "Hiç ekmek yemedim diye söze" başladı bir danışanım "Neden, listenizde vardı ama" dediğimde "Televizyonda ekmek yemeyin" diyorlar dedi. Kafası karışmış, ekmeğini yemezse daha fazla kilo verebileceğini düşünmüş. Düşündüğü gibi de olmuş aslında, evde tartıldığında 1 haftada 2 kg vermek çok mutlu etmiş onu. Ölçümünü yaptığımızda ise , tam da düşündüğüm gibi verdiği kiloyu kas ve su olarak vermiş olduğunu gördük, istediğimiz yağ kaybını elde edememişiz.

İlk kez gelen bir danışan da, her yolu denediğinden bahsediyor. "Ekmeği hayatımdan çıkardım ama kilo veremedim" diyor. Buna benzer birçok örnekle karşılaşır oldum son zamanlarda. Bunun nedeni ekmeği bir öcü gibi gösteren zihniyet.

"Ne çektin be ekmek" demekten kendimi alamıyorum. Kilo verememenin tek suçlusu sen oldun. Halbuki biz sağlıklı beslenenler biliyoruz ki, yeterli ve dengeli beslenmenin olmazsa olmazısındır sen.
Ekmek Nedir?
Günlük enerjimizin büyük bir çoğunluğunu karbonhidratlardan karşılarız. Süt, yoğurt gibi hayvansal kaynaklar da karbonhidrat içerse bile en zengin karbonhidrat kaynağı ekmek, makarna, bulgur, buğday, pirinç gibi tahıl grubudur. B12 hariç bütün b vitaminlerini içerdiğinden özellikle sinir sisteminiz için oldukça faydalıdır. Posa içeriği yüksektir. Eğer hareketli bir yaşantınız varsa veya sporcuysanız karbonhidratları hayatınızdan çıkarmak pek de akıllıca bir seçim değil.

Ne Kadar Ekmek?
Gereksinimler yaşam tarzınıza, cinsiyetinize ve özel durumlarınıza göre çeşitlilik gösterir.
Yetişkin bir kadın yaklaşık 6 porsiyon ekmek grubu (ekmek, makarna, bulgur, çorba ) tüketebilecekken, gebelik,emziklilik gibi durumlarda 10-11 porsiyona çıkabilir.

Hangi Ekmek ?
Elbette yediğiniz ekmeğin miktarı gibi çeşidi de önemlidir.
Rafine edilmemiş undan yapılmış tam buğday ekmeği, çavdar ve ruşeymli ekmeği vitamin, mineral dengesi ve tok tutucu özelliğinden dolayı kullanmamız daha faydalıdır.

İster kilo vermek, isterse sağlıklı beslenmek için; doğada (özellikle bizim coğrafyamızda) yetişen ve üretilen tüm besin guruplarından uzmanların belirlediği ölçülerde ve düzende tüketmek; hem bedenimize hem de toprağa karşı saygımızın göstergesidir.

http://www.fazlakilo.com/ekmek-yemekten-korkmayin.html









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder